Jaar​verslag 2018

Chief Executive Officer,
Voorzitter van het Uitvoerende Comité,
Voorzitter van het Investeringscomité,
Bestuurder van Nafilyan & Partners SAS.

Alexander HODAC, 38 jaar, na te zijn afgestudeerd als handelsingenieur (Solvay/VUB), startte hij zijn professionele loopbaan bij Deloitte Corporate Finance-Real Estate (2005-2013). Vervolgens was hij Chief Commercial Officer van de Belgische residentiële GVV Home Invest Belgium van 2013 tot 2015. In deze laatste functie was hij verantwoordelijk voor het volledige verwervings- en vervreemdingsproces van bestaande activa/ portefeuilles en ontwikkelingsprojecten.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap AHO Consulting bvba.

Marnix GALLE *

Executive Chairman of the Board of Directors,
Voorzitter van het Benoemingscomité,
Lid van het Uitvoerend Comité,
Lid van het Investeringscomité.

Marnix GALLE, 55 jaar, behaalde een “Bachelor Degree in Arts & Sciences” in economie aan Louisana, USA. Hij begon zijn professionele carrière in 1987 bij Cegos België in hoedanigheid eerste stappen in de vastgoedsector (familiale portefeuille). Hij stichtte zijn eigen vennootschap ALLFIN in 2001 dewelke een van de vooraanstaande vastgoedontwikkelaars in België werd. ALLFIN Group heeft in 2014 een deelneming van 29% in IMMOBEL, beursgenoteerd op Euronext sedert 1863, genomen. Na de fusie tussen ALLFIN Group en IMMOBEL in 2016 werd hij Uitvoerende Voorzitter. Gedurende de periode 2015-2018, was hij eveneens Voorzitter van Urban Land Institute Belgium. Op dit ogenblik is hij eveneens Bestuurder, Lid en Trustee van verschillende leidende Europese en Amerikaanse verenigingen. Hij is gehuwd met Michèle SIOEN; zij hebben zes kinderen.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap A3 Management bvba.

Olivier BASTIN

CEO IMMOBEL Luxembourg.

Olivier BASTIN, 48 jaar, begon zijn carrière in de banksector (BACOB, 1994-1995), vooraleer zich te richten in de vastgoedsector bij Intermarché waar hij heeft bijdragen tot de uitbreiding van het merk in Wallonië (1995-1996). In 1997 trad hij in dienst van Jones Lang LaSalle, waar hij het departementshoofd zal worden van de Kantorenafdeling voor België (1997-2005) alvorens Managing Director te worden van de Luxemburgse vestiging van de groep (2005-2011). In 2010 zal hij deze functie combineren met die van Head of Capital Markets voor de Belux. Hij verliet JLL eind 2011 om ALLFIN Group te vervoegen als CEO van de Luxemburgse entiteit. Hij bezit een diploma Toegepaste Economische Wetenschappen (ULG, 1988-1992) en een MBA (ULG & Maastricht University, 1993-1994).

Karel BREDA*

Chief Financial Officer,
Lid van het Uitvoerend Comité.

Karel BREDA, 43 jaar, was, alvorens op 1 augustus 2018 IMMOBEL te vervoegen, Managing Director Midden-Oosten, Zuid en Centraal Azië en Turkije voor Engie Solar gebaseerd in Dubai en India. Na zijn studies Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven en het behalen van een MBA aan de University of Chicago, Booth School of Business, begon hij zijn professionele loopbaan in 1999 met het ontwikkelen van een aantal internet start-ups in Europa. In 2002 vervoegde hij GDF Suez (nu Engie) waar hij verschillende leidinggevende posities aanhield in M&A en Project Finance in Europa, Zuid Azië, het Midden-Oosten en Afrika. Vervolgens in 2011 werd hij gepromoveerd tot Chief Financial Officer voor de regio Zuid Azië, Midden-Oosten en Afrika gebaseerd in Dubai en in 2014 voor Engie E&P in Nederland.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap KB Financial Services bvba.

Sophie GRULOIS *

Head of Legal Services.

Sophie GRULOIS, 43 jaar, heeft zich aangesloten bij IMMOBEL sinds de fusie met ALLFIN Group in juni 2016; zij werkte als legal counsel bij deze laatste sinds 2013. Daarvoor werkte zij voor 2 jaar bij PwC - Financial Services & Real Estate (FSRE) en verwierf zij haar ervaring in vastgoed bij Goodman waar ze voor meer dan 7 jaar als in-house juriste werkte. Ze begon haar carrière aan de balie en werkte gedurende 2 jaar bij Freshfields. Zij behaalde haar diploma rechten aan de KUL en volgde een LL.M. in "International Business Law" aan King's College London.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap SG Management bvba.

Sandrine JACOBS *

Head of Marketing and Communications.

Sandrine JACOBS, 44 jaar, heeft IMMOBEL vervoegd in juni 2016, als gevolg van de fusie met ALLFIN Group, waar zij sinds 2015 verantwoordelijk was voor het departement Marketing & Communications. In 2007 sloot ze zich aan bij de vastgoedsector door in dienst te treden bij de beursgenoteerde ontwikkelaar Atenor Group, waar ze aan grootschalige projecten werkte. Zij creëerde voor hen de afdeling Marketing & Communications en hun corporate en projecten identity. Na het behalen van haar diploma Economische, Politieke en Sociale Wetenschappen aan de UCL (1997), begon ze haar carrière in de reclamesector bij de agentschappen Publicis en DDB, waar zij gedurende 10 jaar verantwoordelijk was voor de grote accounts.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap Happybizz bvba.

Joëlle MICHA *

Head of Corporate Affairs

Joëlle MICHA, 49 jaar, begon in 2000 bij IMMOBEL als Secretaris-Generaal van de vastgoedbevak Cibix. Vervolgens, sedert 2007 Head of Corporate Affairs en Compliance Officer van IMMOBEL. Voordien werkte ze als Advocate bij Loeff Claeys Verbeke (nu Allen & Overy), om daarna Gevolmachtigde in een private bank te worden (Bank Delen). Vervolgens werkte ze bij de CBFA (huidige FSMA) op de afdeling Toezicht op de markten. Ze is Licentiaat in de Rechten (UCL) en Licentiaat in Fiscaal Recht (HEC-Liège) en behaalde het certificaat «Certified European Financial Analyst»(ABAF). Ze is eveneens Bestuurder van vennootschappen.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap JOMI bvba.

Julien Michel

Algemeen Directeur van IMMOBEL Frankrijk, Commercieel Vastgoed.

Julien MICHEL, 36 jaar, heeft IMMOBEL vervoegd in hoedanigheid van Algemeen Directeur van IMMOBEL Frankrijk, Commercieel Vastgoed. Hij startte als projectverantwoordelijke bij Bouygues Construction in de regio Grand Est in 2007 en vergrootte zijn vaardigheden als projectleider bij Linkcity, de Franse dochteronderneming van dit vastgoedbedrijf. Daar nam hij de ontwikkeling van grootschalige kantoorgebouwen voor zijn rekening. Sinds 2015 werkte hij als directeur ontwikkelingsprojecten bij Axa Investment Managers, waar hij heel wat investeerders bijstond in de ontwikkeling van talrijke indrukwekkende projecten. Die laatste ervaring bij
AXA IM liet hem toe zijn kennis van het immobiliënproces te vervolledigen en een 360° visie te ontwikkelen op de totstandkoming van omvangrijke projecten.

Rudi OP ‘T ROODT *

Head of Technical Department.

Rudi op ’t ROODT, 55 jaar, startte in 2013 bij ALLFIN als Hoofd van het Technische Departement. Sinds de fusie met ALLFIN Group is hij de eindverantwoordelijke voor de technische uitvoering en de vlotte afwikkeling van alle projecten van IMMOBEL, in binnen- en buitenland. Hij begon zijn carrière bij Van Roey (Algemene Aannemer), waar hij, in hoedanigheid van Project Manager, verantwoordelijk was voor de uitvoering van grote bouwprojecten (industrie, ziekenhuizen, kantoren, hotels, ...). In 1996 werd hij Bestuurder van het bedrijf Vernibouw / Eribel actief in de afwerking van gebouwen. In 2006, na meer dan 19 jaar actief in de aannemingswereld, trad hij toe tot de sector van de ontwikkelaars: eerst bij CIP en CIP Luxembourg (Project Director), en later bij Project T & T (Operationeel Directeur). Hij is Burgerlijk Ingenieur van opleiding (KUL 1987).

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap 2Build Consultancy bvba

Jacek WACHOWICZ

CEO IMMOBEL Poland

Jacek WACHOWICZ, 52 jaar, heeft IMMOBEL in september 2017 vervoegd in hoedanigheid als CEO van de Poolse entiteit. Na zijn studies aan de Universiteit van Warschau, begon hij zijn loopbaan bij Raiffeisen Bank in Warschau, en vervolgens Cargill in Cobham (UK). In 2007, na te hebben gewerkt bij Heitman in Londen en Warschau werd hij Managing Director bij TriGranit Development voor Polen. Daarna trad hij tijdelijk in een partnership met ALLFIN Lux met het oog op de verwerving en ontwikkeling van vastgoedactiva in Polen. Voorheen was hij eveneens als Adviseur verbonden bij Warimpex (2009-2010), alsook Chief Investment Officer en lid van de Raad van Bestuur bij GTC, (2010-2017), twee vastgoedontwikkelaars genoteerd op de beurs van Warschau. Van februari 2016 tot eind augustus 2017 was hij eveneens Bestuurder van IMMOBEL.

Adel YAHIA*

Chief Development Officer

Adel YAHIA, 40 jaar, heeft IMMOBEL vervoegd in december 2017 met het oog op de leiding van de departementen Ontwikkeling, Technical, Verkoop en Verkavelingen. Hij werkte bij AG Real Estate sinds 2015 als Departementshoofd van het Residentieel departement alsook in de hoedanigheid van co-Head of Development. Tussen 2010 en 2015 werkte hij voor Matexi als verantwoordelijke voor verschillende business units. Hij begon zijn carrière in 2004 als vastgoedontwikkelaar en werkte eveneens in real estate investment banking. Na zijn rechtendiploma aan de KU Leuven te hebben behaald, alsook een Master in General Management (PUB) aan de Vlerick Management School, studeerde hij in 2006 af als Master in Real Estate (Postgraduaat Vastgoedkunde) aan de KU Leuven. In 2014 voltooide hij de opleiding “Executive Program in Real Estate” aan de Solvay Business School (ULB). Sedert 2010 is hij eveneens lector aan de KU Leuven en, sedert 2015, aan de Solvay Business School.

* Permanent vertegenwoordiger van de vennootschap Adel Yahia Consult bvba